.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خواب خوش مسئولان جهاد کشاورزی و بی توجهی به زیتون کاران کشور!
عدم توجه دستگاه های مربوطه مدیران محلی و استانی و وزارت جهاد کشاورزی و حتی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی طی 5 سال گذشته به ایستگاه کاملا مطروکه تبدیل شده است...
خواب خوش مسئولان جهاد کشاورزی و بی توجهی به زیتون کاران کشور!

عدم توجه دستگاه های مربوطه مدیران محلی و استانی و وزارت جهاد کشاورزی و حتی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی طی 5 سال گذشته به ایستگاه کاملا مطروکه تبدیل شده است .

به گزارش شمال نيوز به نقل از بولتن ،ایستگاه زیتون شهرستان رودبار استان گیلان در سال 1343، چهل و سه سال پیش با استخدام یک نفر مهندس کشاورزی توسط مسئولین وقت و اهداء حدود 7 هکتار زمین توسط مردم خیر شهرستان رودبار در منطقه خلیل آباد بعنوان اولین ایستگاه تحقیقاتی زیتون کشور تاسیس و با جمع آوری ارقام داخلی و خارجی بعنوان یکی از کاملترین باغات کلکسیون زیتون در کشور شروع به فعالیت نمود.

از طرفی با توجه به اهمیت ویژه زیتون از دیرباز در اقتصاد و معیشت مردم این منطقه و وجود فعالیت زیتون کاری در بیش از 50 روستای این شهرستان و همچنین 7 کارخانه روغن کشی و دهها کارگاه کوچک و بزرگ کنسرو بسته بندی ، اضمحلال زیتون کاری به هر دلیلی اضمحلال اقتصاد و معیشت بخش وسیعی از مردم منطقه را به دنبال خواهد داشت. با عنایت به مقدمه مبنی بر نیاز جامعه تولید کننده بخش کشاورزی به اطلاعات فنی و به روز کردن مدیریت تولید ، تبدیل و بازاریابی به نظر می رسد وضعیت فعالی ایستگاه به لحاظ اجرای طرح ها و پروژه های تحقیقاتی در پنج سال گذشته از یک طرف و وجود فزاینده مشکلات در کلیه مراحل زیتون کاری به لحاظ کوتاهی و عدم توجه مسئولین محلی و استانی و حتی کشوری به این بخش از صنعت کشاورزی شرایط بسیار شکننده برای جامعه زیتونکار منطقه بوجود آورده است .
این ایستگاه طی 5 سال گذشته به علت عدم توجه دستگاه های مربوطه مدیران محلی و استانی و وزارت جها کشاورزی و حتی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی طی 5 سال گذشته با نهایت تاسف به ایستگاه و مرکزی کاملا مطروکه تبدیل شده است و حتی عدم آبیاری ، عدم تغزیه ، مبارزه با علفهای هرز و تربیت ( هرس ) مناسب درختان، عدم تجهیز آزمایشگاه بهدستگاه های جدید منطبق بر نیاز بلاتکلیف گذاشتن گلخانه میست ، ( تولید نهال ارقام ) که تقریبا مستهلک گردیده و عدم تکمیل گلخانه واسط طی 5 سال گذشته شرایط را برای اجرای هر گونه طرح و پروژه ای را غیر ممکن ساخته است و به جهت همین کم توجهی مسئولین باعث از بین رفتن و تلف شدن میلیاردها تومان سرمایه با ارزش و از طرفی با ورود زیتون خارجی به بازار شهرستان و همچنین امراضی همچون مگس زیتون گردیده است.
مشروح این مطلب را در ستون یادداشت بخوانید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

زيتونكار بلاديده 9 آبان 1386
كلاه مبارك برخي از مسؤلين دلسوزمان بالاتر بادا...آنقدر بعضي از همين آقايان اين دست وآن دست كردند تا كار به اينجا كشيده شد.پيشنهاد مي كنم قدري ديگر تعلل نمايند تا نام مبارك زيتون كه همواره با رودبار همراه بود،براي هميشه از آن منفك گردد،كه مبادا شايد قدري زيتونكاران بلا ديده از حادثه زلزله 31خرداد69،آب خوش از گلويشان پايين برود.... زيتونكار بلاديده
زيتونكار بلاديده2 9 آبان 1386
لطفا مطلب اصلي را در ستون يادداشت بگذاريد،كه شايد آقايان مسؤلين گيلاني بدان دسترسي آسان داشته وپس از مطالعه آگاه شوند كه چه بر سر زيتونكاران بلاديده اززلزله وشهرشان آمده است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.605 seconds.